NEJLEPŠÍ JEZDEC MOTO GP-Valentino Rossi
1. 3. 2009
Valentino Rossi
narozen: 16.2.1979
místo narození: Urbino,Itálie
znamení: Vodnář
MŮJ NÁZOR: Tenhle jezdec je úplněj nejlepší,jako naněj nikdo nemá,Ten jeho styl ježdění a všechno,je skvělej. Fandí mu celá naše rodina. Jinak mu taky řikáme opička.
125ccm:
Valentino Rossi nastoupil do své první úplné sezóny v roce 1996. Tedy v 17cti letech. Svého prvního vítězství dosáhl u nás v České republice na Masarykově okruhu v Brně. V této sezóně dosáhl celkem 111 bodů, což mu v konečné klasifikaci stačilo na 9.místo. O rok později už nedal nikomu šanci a připsal si neuvěřitelných 11 vítězství, jedno druhé a jedno třetí místo. Navíc vytvořil i rekord v počtu získaných bodů za sezónu (321), který držel až do roku 2006, kdy jej překonal Španěl Alvaro Bautista, který získal 338 bodů.
250ccm:
V roce 1998 následoval logicky přestup do silnější třídy-do 250ccm. V něm se stejně jako ve 125ccm první sezónu rozkoukával. Přesto dokázal vybojovat 5 vítězství, 3 druhá a 1 třetí místo. Dohromady nasbíral 201 bodů, které stačily na druhé místo. V roce 1999 už stejně jako ve 125ccm nedal nikomu šanci a ze ziskem 309 bodů získal titul mistra světa. Celkem získal 9 vítězství, 2 druhá a jedno třetí místo.
500ccm:
V roce 2000 přestoupil do třídy 500ccm. Hned v prvním závodě upadl, ale v dalších už se postupně zlepšoval a nakonec si připsal 2 vítězství, 3 druhá a 5 třetích míst. Celkem získal 209 bodů, jež mu vynesly konečné 2. místo. V následujícím roce už ovšem této třídě kraloval, když získal 11 vítězství, 1 druhé a 1 třetí místo. Dohromady nasbíral 325 bodů a vybojoval svůj první titul mistra světa v této třídě.
MotoGP-Honda:
V roce 2002 se změnila pravidla a místo třídy 500ccm vznikla třída MotoGP. Valentino ovšem ovládl i tuto novou třídu. V tomto roce zvítězil opět v jedenácti závodech sezóny, k tomu přidal 4 druhá místa a pouze smolný výpadek u nás v Brně mu pokazil kompletní sezónu na stupních vítězů. Přesto dokázal vybojovat 355 bodů. V následujícím roce se stal jeho největším rivalem Španěl Sete Gibernau. Ovšem ani ten nedokázal Valentinovi překazit obhajobu titulu. Tentokrát Valeho nepotkal žádný defekt pneumatiky, a tak se ve všech 16cti závodech umístil na stupních vítězů. Dohromady získal 357 bodů, čímž překonal rekord v počtu získaných bodů za sezónu, který navíc dokázal ještě dvakrát překonat v roce 2005 a 2008 s Yamahou. Valentino si v sezóně 2003 připsal celkem 9 vítězství, 5 druhých a 4 třetí místa.
MotoGP-Yamaha:
V roce 2004 přestoupil Valentino od Hondy k Yamaze a nikdo nevěřil, že dokáže titul obhájit. A on to opět dokázal. Navíc si připsal v jedné sezoně 9 vítězství, čímž překonal rekord v počtu vítězství v jedné sezóně v sedle Yamahy. K tomu přidal ještě dvě druhá místa a celkem získal 304 bodů. Rok 2005 patřil jedinému muži-Valentinovi Rossimu. Zvítězil v 11 závodech sezóny, třikrát dojel druhý, dvakrát třetí a získal 367 bodů. Po této dominantní sezóně však přišla smolná sezóna 2006. V ní se doslova natrápil se svým nespolehlivým motocyklem, který ho vyřadil z GP Francie, Číny a USA. Po této GP, kdy na vedoucího Američana Nickyho Haydena ztrácel hrozivých 51 bodů, začali všichni Valeho odepisovat. Ale on se dokázal opět do boje o titul vrátit a když v GP Portugalska Španěl Dani Pedrosa sestřelil právě Nickyho Haydena, dostal se Valentino o pouhých osm bodů do čela šampionátu. V poslední GP ovšem upadl a i když znovu nasedl, 13.místo bylo k zisku titulu málo. Haydenovi stačila k titulu mistra světa 3. příčka. Valentino skončil druhý s pětibodovou ztrátou.
MotoGP-Yamaha (800ccm):
V sezóně 2007 chtěl Vale jediné-získat zpět titul mistra světa. Jenomže již v prvním závodě se ukázalo, že Yamaha výrazně ztrácí na Ducati Australana Caseyho Stonera, který nakonec celé sezóně kraloval. V polovině sezóny navíc přišli Valentinovy potíže. Nejdříve to byl pád na okruhu Sachsenring, až sedmé místo v GP České republiky, po které se Yamaha rozhodla zariskovat a do GP San Marina nasadila nový motor s pneumatickými ventily. Risk ovšem nevyšel a Valentino závod nedokončil, když musel již v pátém kole odstoupit pro technické potíže. V posledním závodě ve Valencii ovšem nebylo Valentinovi přáno skončit v celkovém pořadí ani na 2. místě. Vale se totiž zranil při kvalifikaci na tento závod, který nakonec pro technické potíže ani nedokončil. A protože jeho hlavní rival v boji o druhé místo, Španěl Pedrosa, závod vyhrál, skončil Valentino až na třetím místě se ztrátou jediného bodu na Pedrosu. Po této nevydařené sezóně se Vale rozhodl přestoupit od pneumatik Michelin k Bridgestonu. Ukázalo se, že rozhodnutí to bylo správné. V prvních závodech si ještě na nové pneumatiky zvykal a na své první vítězství tak musel čekat až do čtvrté GP Číny a vyhrál i další dva závody. Po špatném začátku sezóny se však do boje o titul třemi vítězstvími v řadě vrátil také Casey Stoner. Rozhodujícím momentem sezóny se stala GP USA. Valentino v něm dokázal za sebou držet výrazně rychlejšího Stonera a donutit ho k chybě a následnému pádu. Australan se nechal tímto závodem rozhodit a upadl i v dalších dvou závodech. Vale tím získal rozhodující náskok a po dvouleté odmlce se vrátil zpět na trůn pro mistra světa. V této sezóně vytvořil Vale hned dva rekordy. Prvním je počet získaných bodů za sezónu(273) a druhým počet pódium za sezónu(16).
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář